Poroty

Vlajková cena festivalu ELBE DOCK AWARD bude letos opět udělena v kategorii krátkometrážního filmu. S festivalem je mimoto úzce spojena již 17. Cena Pavla Kouteckého. Ta bude stejně jako doposud i tentokrát udělena nejlepšímu českému dokumentárnímu prvnímu či druhému filmu tvůrce, a to jak v celovečerní, tak krátkometrážní sekci.

 

Porota Ceny ELBE DOCK

 

O oceněném filmu Ceny ELBE DOCK rozhodne i letos porota složená z filmových profesionálek: filmová producentka Karolína Davidová, umělecká ředitelka KUKI Young Short Film Festival Monica Koshka-Stein, ředitelka festivalu LICHTER Filmfest Frankfurt International Johanna Süß a výkonná producentka a dramaturgyně festivalu Young Film Fest Kateřina Šafaříková.

 

Karolína Davidová
filmová producentka

Karolína Davidová vystudovala arts management na Vysoké škole ekonomické v Praze a produkci na FAMU v Praze. V roce 2018 spoluzaložila společnost 13ka, kde se jakožto producentka zaměřuje na vývoj a produkci autorských filmů. Na FAMU produkovala krátké filmy jako Malá (2017) a Spolu sami (2018) režisérky Diany Cam Van Nguyen nebo Schovka Báry Halířové (2019). Jejím producentským debutem je krátký film Diany Cam Van Nguyen Milý tati (2021, Ceny české filmové kritiky a Český lev, nominace na Evropskou filmovou cenu). Karolína spolupracuje na pořádání mezinárodních industry akcí, kterých se také pravidelně účastní (CEEA Forum, European Short Pitch, Short Film Corner Cannes aj.) a má zkušenosti také s dramaturgií krátkých filmů a podcastů. Je členkou České filmové a televizní akademie a European Film Academy.

 

Monica Koshka-Stein
umělecká ředitelka KUKI Young Short Film Festival

Monica Koshka-Stein začala pracovat pro interfilm Berlin v roce 1998 a v roce 2011 se stala uměleckou ředitelkou KUKI Young Short Film Festival. Tato  intersekcionální feministka a propagátorka popkultury z australského Melbourne oslavuje radikální, empatický a tvůrčí potenciál krátké filmové formy. Monica se zaměřuje na zkoumání toho, jak mladí diváci vnímají film, jak si přejí být na plátně reprezentování a jaké druhy příběhů a forem vizuálního vyprávění jim chybí.  Poskytuje poradenství distributorům a je kurátorkou filmových programů pro další festivaly a mezinárodní instituce. Těžištěm její praxe jsou filmové kurátorské workshopy pro teenagery KUKI, které umožňují mládeži svým odvážným výběrem zatřást filmovým průmyslem a také kriticky reflektovat. Roku 2021 se Monica stala členkou výběrové komise pro krátké filmy na Berlinale Generation.

 

Johanna Süß
ředitelka festivalu LICHTER Filmfest Frankfurt International

Johanna Süß, narozená v roce 1979 ve Frankfurtu, je ředitelkou festivalu LICHTER Filmfest Frankfurt International. Vystudovala politiku, dějiny umění a divadelní, filmová a mediální studia v Mainzu a Frankfurtu. Kromě nezávislých kulturních projektů, jako je Freiluftkino Frankfurt, je zodpovědná i za Iniciativu Zukunft Deutscher Film a od roku 2014 je členkou představenstva Hesenské filmové kanceláře. Působí také v Iniciativě Hessen Film a v Pracovní skupině filmových festivalů v Německu.

 

Kateřina Šafaříková
výkonná producentka a dramaturgyně festivalu Young Film Fest

Vystudovala management na Vysoké škole ekonomické a filmovou vědu na Masarykově univerzitě a na univerzitě ve Stockholmu. V rámci studia byla na stáži v produkční společnosti Negativ. Od roku 2013 pracovala několik let pro nutprodukci jako produkční a finanční koordinátorka např. na filmech Přes kosti mrtvých, Až po uši v mechu, Nic jako dřív, Gottland, Ostrým nožom, Přes palubu!, Pustina a další. V letech 2019 až 2022 působila jako výkonná producentka česko-slovensko-maďarského celovečerního loutkového filmu Tonda, Slávka a kouzelné světlo, oceněném na Mezinárodním festivalu animovaného filmu v Annecy. Nyní pracuje pro společnost MasterFilm a jako dramaturgyně Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež Young Film Fest.

 

 

Porota Ceny Pavla Kouteckého pro nejlepší dokumentární film

 

O letošních vítězích Ceny Pavla Kouteckého pro nejlepší celovečerní a krátkometrážní dokument rozhodnou přední česko-slovenští scenáristé Barbora Námerová, Benjamin Tuček a Klára Vlasáková.

 

Barbora Námerová

Narozena roku 1985 v Bratislavě. Je absolventkou scenáristiky a dramaturgie na pražské FAMU. Její první film Špína měl v roce 2017 premiéru na IFF Rotterdam, celkově se zúčastnil více jak 35 mezinárodních festivalů a získal přes 20 cen. Barbora byla za film nominována na Českého lva a Cenu české filmové kritiky. Její další film Světlonoc získal Zlatého leoparda na festivalu v Locarnu. Spolupracuje také na televizním seriálu Convictions a je tvůrkyní historického seriálu Červená princezna. Působí i jako dramaturgyně - podílela se např. na dokumentu Bohyně Thea nebo debutu Tomáše Kleina Citlivý člověk.

 

Benjamin Tuček

Filmový a televizní scenárista a režisér. Na Fakultě sociálních věd UK studoval žurnalistiku a fotografii, na FAMU pak obor scenáristika a dramaturgie. Režíroval hrané filmy Děvčátko (2002), Mars (2018) a řadu dokumentů. Scenáristicky se podílel na filmech Marka Najbrta Mistři (2004), Polski film (2012) či Protektor (2009), za který byl oceněn Českým lvem. Roku 2009 mu vyšla sbírka povídek Velmi krátké vlny. Je spolumajitelem nákladní lodi Altenburg, přebudované na centrum alternativní kultury v Praze Holešovicích.

 

Klára Vlasáková

Scenáristka, spisovatelka, dramaturgyně a publicistka. V roce 2022 měl na mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách premiéru film Běžná selhání podle jejího scénáře, za který byla nominována na Cenu české filmové kritiky. Píše také scénáře pro rozhlas – hry (Valentýnův první den na Zemi, Moje sestra Toyen) a hrané podcasty (Neklid, Rituál). V roce 2020 jí vyšel román Praskliny, letos novela Těla.