Poroty

Porota Ceny Pavla Kouteckého pro dokumentární filmy

 

 

Hana Galiová

 

Hana Galiová je organizátorka kulturních akcí a filmových projekcí zejména v letním kině v Litoměřicích, příležitostná autorka článků z oblasti divadla, tance a nového cirkusu, od roku 2016 ředitelka a koordinátorka Filmového festivalu Litoměřice, jehož tradice trvá již 21 let.

 

 

Ivan Arsenjev

 

Ivan Arsenjev je scenárista a dramaturg. Je autorem či spoluautorem scénářů řady hraných filmů např. Vojtěch, řečený sirotek (1990 Z. Tyc), Záhada hlavolamu (1993 P. Kotek), Cesta pustým lesem (1997 I. Vojnár ), Krajina ve stínu (2020 B. Sláma), Moje slunce Mad (2021 M. Pavlátová). Řadu let spolupracoval s dokumentaristou Miroslavem Jankem nebo také s režisérem a výtvarníkem Janem Balejem. Kromě scenáristiky pracoval Ivan Arsenjev jako dramaturg řady celovečerních či dokumentárních filmů např. Pusinky (Karin Babinská), Nomadland (Chloé Zhao), Můj pes Killer (Mira Fornay).

 

 

Lukáš Černoch

 

Lukáš Černoch je herec. Pochází z Valašska. Po vsetínském gymnáziu vystudoval herectví na Janáčkově akademii múzických umění v Brně v ateliéru Niky Brettschneiderové. V lednu 2015 se poprvé objevuje v ústeckém Činoherním studiu (inscenace Kopanec), kde je dodnes členem stálého hereckého souboru. Jeho největším koníčkem je jeho práce. Je to klišé, ale je to tak.

 

 

Veronika Bendová

 

Veronika Bendová vystudovala scenáristiku a dramaturgii na pražské FAMU. Literárně debutovala novelou Nonstop Eufrat (Fra, 2012), její druhá kniha Vytěženej kraj (Fra, 2019) byla nominována na cenu Magnesia Litera. Pracuje pro Muzeum paměti XX. století, kde se podílí na přípravě festivalu dokumentárních filmů o 20. století Nezlomní a obětovaní, příležitostně publikuje povídky.

 

 

Aleš Loziak

 

Aleš Loziak je vysokoškolský pedagog, kulturní manažer, fotograf, umělec. Působí jako asistent v at. Fine-Art Photography na Katedře Fotografie FUD UJEP a zároveň od r. 2016 vede kulturní neziskovou organizaci Veřejný sál Hraničář v Ústí nad Labem, která propojuje současné výtvarné umění a kulturu s každodenním životem. V umělecké tvorbě pracuje s mediem fotografie. Hledá nové způsoby fotografických instalací, přičemž se snaží zachovat kontemplativní charakter klasického závěsného obrazu. K fotografii, kterou vystudoval, má ambivalentní vztah. Zabývá se i pohyblivým obrazem, se kterým však zachází jako s fotografickým mediem.

 

 

Porota Ceny ELBE DOCK

 

 

Maike Mia Höhne

 

Maike Mia Höhne studovala vizuální komunikaci na Univerzitě výtvarných umění v Hamburku, Escuela de Bellas Artes v Havaně a Escuela Internacional de Cine y Televisión v San Antonio de los Baños na Kubě. Po pobytu v argentinském Buenos Aires dokončila postgraduální studium zaměřené na film na Univerzitě výtvarných umění v Hamburku. Pracuje jako kurátorka, zasedá v porotách různých institucí a festivalů po celém světě a zabývá se financováním filmů na regionální a celostátní úrovni. V letech 2007 až 2019 vedla sekci krátkých filmů na Mezinárodním filmovém festivalu Berlinale. Je profesorkou filmu na Evropské univerzitě užitých věd v Hamburku. Mimoto vyučuje filmovou teorii a praxi na Univerzitě výtvarných umění v Hamburku. Od března 2019 je uměleckou ředitelkou Festivalu krátkých filmů v Hamburku. Je matkou dvou inspirujících dětí. Filmografie: 3/4 (2014), Warum wir waren was wir waren (2011), Eine einfache Liebe (2005), Von der Hingabe (2002), Fin de siglo (1998), Petit Voyage (1996).

 

 

Marion Bouvier

 

Marion Bouvier je ředitelkou NUFF (Skandinávského festivalu filmů pro mládež), filmového workshopu a festivalu, který se koná každoročně v Tromsø, a pracuje také pro TIFF (Mezinárodní filmový festival v Tromsø). Působí také jako publicistka, editorka a kurátorka a založila festival současných umění zaměřený na queer s názvem Open Out. Pochází z Francie, ale nakonec se usadila v severním Norsku. S velkým zápalem usiluje o to, aby byly ve filmovém průmyslu a umění slyšet hlasy mládeže a menšin.

 

 

Luise Grudzinski

 

Luise Grudzinski se narodila v německém Ochtrupu a od roku 2011 žije v německé Saské Kamenici. V letech 2016 až 2019 se podílela na projektu „neue unentd_eckte narrative“ a v roce 2018 řídila projekt „pop-up stories“ v rámci festivalu „Aufstand der Geschichten“ Od roku 2015 pracuje na festivalu současného umění a kultury v Saské Kamenici s názvem Begehungen a od roku 2018 je kurátorkou a ředitelkou tohoto festivalu a zasedá v jeho správní radě.