FILM INN MASTERCLASS ONLINE

Sestříhané rozhovory a záznamy z Masterclass jsou právě online!

 

ISAMA ZING: O dokumentární hudbě

Jak se tvoří hudba pro dokumentární film?

Isama Zing je producent, DJ a člen mikro kolektivu Mäss. Isama Zing je nový klubový projekt Jonatána Pastirčáka (Pjoni), ktorý je zároveň členem mikro kolektivu Mäss. Jeho hudba odráží různorodost vzájemně propojených žánrů současné elektronické hudby. Kombinace modulovaných field recordings s industriálními beaty a křehkými melodiemi nepřímo ilustruje dozvuk civilizační strojovosti, která se v tvorbě Isama Zing organicky rozděluje a znovu pojí v celek skladeb. Věnuje se také komponování soundtracků k divadelním a tanečním představením a krátkým i celovečerním filmům – složil například soundtrack k dokumentárnímu filmu Mečiar (2017) nebo ke snímku Špína (2017).

 

Csaba Bollok: Křehká hranice mezi hraným filmem a dokumentem

Csaba Bollók je režisér a scenárista z Budapešti. Jeho díla byla promítána a oceněna na festivalovém okruhu po celém světě, v roce 2009 reprezentoval Maďarsko na cenách Akademie. Pracuje také ve workshopech pro vývoj scénářů (Midpoint, Praha a Rawi, Jordánsko, “Arabský Sundance”). Přednáška je studiem hranice mezi hraným filmem a dokumentem a možnostmi dramaturgického vývoje v obou oblastech.

 

Tereza Ježková: Chodí nebo nechodí?

Jak se propaguje jedna z největších kulturních institucí – Národní galerie Praha? Jaký je rozdíl v propagaci značky a propagaci jednotlivých paralelních projektů? Co znamená pečovat o novináře? Jaké komunikační nástroje fungují? Jak se získávají diváci a jak se divácká komunita rozšiřuje? Jak se měří úspěch? Chodí návštěvníci do NGP, nebo nechodí?

Tereza Ježková je absolventkou doktorského studia na Katedře mediálních studií na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Bakalářský cyklus vystudovala tamtéž na Katedře marketingové komunikace a PR, kde dnes vede předmět Art marketing. Je vedoucí marketingového a PR oddělení Národní galerie Praha, kde pracuje od roku 2015. Předtím působila v agentuře Native PR – pracovala mimo jiné na zakázkách pro Českou bankovní asociaci, ŠkoFIN nebo ING Pojišťovnu.

 

Lukáš Kokeš: o režii dokumentárního filmu

Kamera, forma, styl a způsoby vyprávění.Dokumentární filmy jsou v obecném povědomí synonymem nudy, protože častokrát jen velmi omezeně pracují s překvapivou filmovou řečí nebo dramaticky vystavěným vyprávěním. Na příkladu vybraných scén z české a světové dokumentární kinematografie budeme přemýšlet o metodě snímání reality, o jejím překladu do poutavého vyprávění a o zaangažování diváka do filmové formy. Jakými prostředky může tvůrce dokumentu získat naši pozornost? Ukážeme si, že i dokument může nabídnout podstatný divácký zážitek.

Lukáš Kokeš
Studoval filmová studia na FF UK a absolvoval katedru dokumentární tvorby na FAMU. Jako kameraman a střihač spolupracoval i na projektech jiných režisérů (např. Jan Gogola ml., Peter Kerekes, Vít Klusák & Filip Remunda a dalších). S Klárou Tasovskou spolurežíroval celovečerní debut Pevnost (nejlepší český dokument na MFDF Jihlava 2012), uvedený na mnoha zahraničních festivalech a nominovaný na LUX Prize 2013. Jako spoluautor námětu a režisér a kameraman druhého štábu se podílel na vzniku dramatického seriálu Pustina (2016) z produkce HBO Europe. Naposledy s Klárou Tasovskou opět jako spolurežisér a kameraman dokončil druhý celovečerní film Nic jako dřív (2017), který byl ve světové premiéře uveden na významném festivalu IDFA v Amsterdamu. Od listopadu 2018 je interním pedagogem na katedře dokumentární tvorby FAMU.

 

Pavla Kubečková: O produkci dokumentárního filmu

Je těžké natáčet v České republice filmy? Kde se na ně shánějí peníze? A jaké je postavení dokumentárního filmu? Je těžké ho dostat do kin a vzbudit zájem diváků? Jaké je postavení producenta ve vývoji dokumentárního filmu? A při jeho výrobě a postprodukci? Jak dosáhnout toho, aby byl film úspěšný u kritiky a na festivalech? Jak důležité jsou mezinárodní kontakty? A jak podstatné jsou vztahy s televizemi? Pavla Janoušková Kubečková patří mezi nejvýraznější české producenty mladší generace. V roce 2009 spoluzaložila společnost nutprodukce, která vstoupila do širšího povědomí minisérií Hořící keř (2013) Agnieszky Holland a seriálem Pustina (2016). Pavla a nutprodukce ale stojí také za výrobou řady autorských dokumentárních a animovaných filmů, mj. Pevnost (2012, Nejlepší český dokumentární film na MFDF Jihlava), Show! (2013, nominace na Českého lva a Cena české filmové kritiky), Velká noc (2014, Nejlepší český dokumentární film na MFDF Jihlava), FC Roma (2016, nominace na Českého lva, nominace na Cenu české filmové kritiky a Nejlepší český dokumentární film na MFDF Jihlava) nebo Nic jako dřív (2017, nominace na Českého lva a Cenu české filmové kritiky).

 

The project is co-financed by the Governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad Grants from International Visegrad Fund. The mission of the fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.