Tři nadějní režiséři prozkoumávají čecháčkovství z několika různých úhlů. Nevyslovené pocity úzkosti, strach o své pohodlí, mávnutí rukou nad problémy, ale i hledání vlastních hodnot, podpory a empatie. Všechny tři filmy tak spojuje nejen široké spektrum emocí, ale především rozhodnutí. Rozhodnutí, jak s nastalými situacemi v našich životech vůbec nakládat.
Anatomie českého odpoledne (2020, r. Adam Martinec)
Teploty stoupají a davy lidí se každý den, jako zvířata u pouštní louže, tlačí kolem břehů koupališť. Vyřvávající letní hity umlčí hlášení o dvou pohřešovaných chlapcích. Můžeme být svědky tragédie, nebo ulehnout do stínu s pocitem, že se nás to netýká. Anatomie českého odpoledne zkoumá rovinu sobectví a lidské neschopnosti dívat se dál než za hranice své komfortní zóny.
Protihráč (2020, r. Ondřej Erban)
Ještě nedávno byl Petr oslavovaný a skvěle placený fotbalista, reprezentant, kapitán nejslavnějšího klubu v zemi. Tyhle časy jsou ale pryč. Teď se Petr snaží restartovat kariéru v malém regionálním klubu a dát do pořádku i svůj život jako takový. Jeho největším soupeřem ovšem už dávno nejsou protihráči na fotbalovém hřišti, ale on sám.
Hranice (2020, r. Damián Vondrášek)
Hranice otevírá otázku profesních a lidských hodnot. Když se státní hranici snaží nelegálně překročit skupina imigrantů, na povrch vyplouvají rozdílné názory pracovníků celní správy. Kdo je „náš“, kdo je „cizí“, kdo je dobrý a kdo špatný? Všichni se musí řídit pravidly a každý hledá hranici vlastního rozhodnutí.
BIO
ADAM MARTINEC
Po studiích filosofie Adam Martinec studuje režii na Filmové fakultě Akademie múzických umění v Praze (FAMU). Po vzoru všech českých filmových velikánů je pro něj nejdůležitějším atributem pravda a upřímnost, a proto se ji snaží ve svých filmech
zarputile hledat.
DAMIÁN VONDRÁŠEK
Damián Vondrášek studuje katedru režie pražské FAMU v dílně Bohdana Slámy. Jeho první školní film SPOLU (2015) získal na Famufestu cenu za nejlepší režii. VĚZENÍ (2016) bylo vybráno na festival v San Sebastian, uvedeno na KVIFF v sekci Future Frames a v rámci cen Český lev nominováno na cenu Magnesia za nejlepší studentský film. Jeho zatím poslední film HRANICE vznikl v koprodukci Background Films, FAMU a České televize a svou světovou premiéru měl v lednu 2020 na festivalu v Trieste, kde také získal cenu poroty.
ONDŘEJ ERBAN
Ondřej Erban je absolventem bakalářského studia na katedře scenáristiky a dramaturgie pražské FAMU. Napsal a režíroval krátké snímky Sto dvacet osm tisíc (Cannes – Cinéfondation, vítěz Ceny Magnesia za nejlepší studentský, shortlist BAFTA) a Adnan (užší výběr na Cenu Magnesia za rok 2016). V současnosti dokončil svůj další krátkometrážní film Protihráč (2020) a připravuje svůj celovečerní debut Daleko / Blízko (2022).
Akce je podpořena v rámci Česko-německého fondu budoucnosti.
Konkrétní časy promítání najdeš ve festivalovém programu.
PROGRAM