Jaká je role kreativních kulturních průmyslu při plánu obnovy těchto regionů po pandemii? Jaké jsou vize do budoucnosti? A jaký teda je kreativní potenciál Saska a Ústecka? Hosté diskuze Lydia Göbel z asociace Wir gestalten Dresden, Miroslav Koranda z kreativni.uk a Roman Černík z Centra pro současné umění a vzdělávaní Johan, společně otevřou téma proměny a výzev, která čekají oba regiony.
Diskuze proběhne v angličtině. Registrovat se můžete zde
Moderuje: Filip Rambousek, spoluautor česko – německého podcastu Karbon a spolupracovník Českého Rozhlasu
Lydia Göbel se narodila v roce 1990 v Erfurtu, ale většinu svého života prožila v Drážďanech nebo v jejich okolí. Zde také vystudovala Americká kulturní studia a anglická studia; dějiny umění poté studovala částečně v Irsku. Po dokončení bakalářského studia se v roce 2013 přestěhovala do Berlína. Několik měsíců pracovala na kanadské ambasádě, pro berlínský Festival filmů o módě a společnost zaměřenou na organizování korporátních akcí. Během tohoto období si uvědomila, že její skutečné zájmy souvisejí s pořádáním akcí a řízením v oblasti kultury.
V roce 2014 se proto přesunula do Zhořelce, kde studovala management v kultuře. V roce 2017 dokončila studia v italské Boloni, (program GIOCA), kde se začala zajímat o podporu výtvarného umění, a posléze věnovala svou diplomovou práci tématu získávání nových návštěvníků v oblasti současného umění v Drážďanech. Jen o několik měsíců později byla přijata na místo výkonné ředitelky festivalu Elbhangfest, založeného v roce 1990 a zaměřeného na propagaci drážďanské hudby, umění a uměleckých řemesel.
V květnu 2021 dostala příležitost splnit si své přání podporovat kreativní průmysl v Drážďanech ve funkci výkonné ředitelky drážďanské pobočky asociace kreativního průmyslu Wir gestalten Dresden. Od té doby působí v Kraftwerk Mitte, kde se angažuje v prosazování a propojování drážďanských podnikatelů ze všech oblastech kulturního průmyslu. A svou práci miluje.
Roman Černík je pedagog, divadelník, kulturní antropolog a kulturní aktivista. Působí jako vysokoškolský učitel na Západočeské univerzitě a DAMU Praha. Je též ředitel zapsaného ústavu JOHAN, centra pro kulturní a sociálním projekty v Plzni. Je autorem a realizátorem projektu kulturní transformace opuštěné historické nádražní budovy Plzeň Jižní předměstí na kulturní prostor Moving Station, kde centrum působí. Založil, vedl a působil v řadě autorských divadelních projektů.
V letech 2005 – 2007 působil též jako vedoucí odboru kultury magistrátu města Plzně. Významně se účastnil kandidátského procesu města Plzně na titul Evropské hlavní město kultury 2015 (spoluautor projektu a konzultant programové náplně projektu). Podílel se na přípravě kandidatury slovenských měst Hlohovec a Žilina.
V současné době se také věnuje strategickému plánování v kultuře, je spoluautorem kulturní politiky města Plzně, města Plané, města Mělníka, města Písku.
Miroslav Koranda je vystudovaný divadelní produkční, který zůstal ve svém rodném Chomutově, aby pomocí kultury a kreativity pomáhal měnit severozápadní Sudety. Pracuje pro chomutovského senátora a jako manažer politických kampaní. Podílí se na rozvoji tvůrčí sítě Kreativni.uk, která propojuje kreativce, podnikatele a významné instituce při spolupráci na transformaci uhelného regionu severozápadních Čech.
Akce je podpořena v rámci Česko-německého fondu budoucnosti.
Konkrétní časy promítání najdeš ve festivalovém programu.
PROGRAM